Grumstrup Put & Take

Lørdag d. 23/10 gik turen til Grumstrup Put & Take med min gode ven David Nielsen. Søen var helt og aldeles ukendt for mig, da David ringede og spurgte om jeg ville med.

Kl 05.30 gik turen mod Horsens og Gumstrup. Betaling foregår i en automat og denne er først tilgængelig når søen åbner kl. 7.00. Adgang til søen styres af en bom, denne åbnes også først kl. 7.00.

Vi fandt en super fin plads i nærheden af de spots Mads Ramshøj og Dennis Hedegaard Nielsen havde rådgivet med hjemmefra.

Jeg startede med synkende 10 grams synkende Warplane (Bombarda) den version der ligger på 1-2 meters dybde. Allerede efter 2 kast var der kontakt, dog fik jeg den ikke kroget. Jeg havde de næste 20 minutter kontakt 3 gange, men ingen fik jeg til at hoppe på. Da jeg kom retur til “basen”, sad David med jordens største og mest fladede smil i hovedet, ved siden af ham lå en basse af en fisk på knap 6 kilo. Efter kun 10 minutters fiskeri mere, kom David igen slæbende med en fisk, denne dog “kun” på 3 kilo.

David Nielsen

Så var jeg bagud 2:0….

Jeg droppede spinnefiskeriet og skiftede til min Pulse stang, monteret med Accurist hjulet og nu med et flydende Bombarda flåd, forsøgte jeg lykken. Det viste sig at være en god beslutning, for allerede efter 3 kast, kom der en rigtig flot guldørred på ca. 2,5 kilo med op. Det skal siges, at selv om finnerne på fiskene ikke er de flotteste i verden, så fighter de fisk fuldstændig vandvittigt, det er skide sjovt.

Alle blev taget på grøn Trout Bait, formet som en 6-7 cm lang hale og med et knæk for at give mere liv. I halen gemte sig en størrelse 6 spade krog fra Mustad. Jeg fiskede med 2 x 0,4 gram splithagl på forfanget og dette ca. 50 cm. fra krogen.

Efter kun 25 minutter, lå der pludselig 4 fisk bag mig i græsset

2 x 3 kilo, 2 x ca. 2,5 kilo – sådan !!

Per Korsgaard

Et par med fiskere mente nu var tiden moden til vi kørte retur til Fyn, sagt i en humoristisk tone naturligvis.

Lige så hurtigt det gik amok, lige så hurtigt stoppede festen igen. Alle blink og spinnere blev prøvet af, alt fra Bombarda, Tremarella, bund, overflade – alt blev forsøgt, intet virkede og kl. 11.00 pakkede vi igen sammen.

Området er virkelig pænt og velholdt, fine muligheder for lå, gode rensepladser, gode tilkørselsforhold – alt er bare i orden.

Alt i alt en super fed dag et sted jeg helt sikkert kan huske navnet på nu og et sted jeg helt sikkert kommer tilbage til igen.

Og naturligvis ligger sådan en fed sø på Ørredvej

(De gode af billederne er taget af David Nielsen)

Per Korsgaard

David Nielsen

Del indlægget med dine venner....